Eksperci ze Śląskiego Centrum Inżynierii Prawa, Technologii i Kompetencji Cyfrowych CYBER SCIENCE opracowali wytyczne dla uczelni wyższych. Szkoły stanęły przed problemem upowszechnienia się generatorów treści typu ChatGPT wśród studentów i kadry naukowej.
Jak zaznaczają specjaliści z konsorcjum naukowo-dydaktycznego, uczelnie powinny gwarantować otwartość naukową na nowoczesne narzędzia informatyczne. Również na te, oparte na generowaniu treści przy użyciu sztucznej inteligencji.
Uczelnie powinny jednak zachować krytyczne podejście do wiedzy pozyskanej przy pomocy generatorów AI. W pracy badawczej i dydaktycznej należy wyraźnie wskazać, które elementy są opracowane przy ich użyciu.
Co istotne, treść wygenerowana przez generatory treści, niezależnie czy jest to tekst, algorytm, oprogramowanie, obraz czy muzyka, nie jest autorstwem studenta, czy pracownika naukowego, który użył tego narzędzia.
Wszystkie wytyczne znajdują się TUTAJ