Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

Co dalej ze sztuczną inteligencją na uczelniach?

Eksperci ze Śląskiego Centrum Inżynierii Prawa, Technologii i Kompetencji Cyfrowych CYBER SCIENCE opracowali wytyczne dla uczelni wyższych. Szkoły stanęły przed problemem upowszechnienia się generatorów treści typu ChatGPT wśród studentów i kadry naukowej.

Jak zaznaczają specjaliści z konsorcjum naukowo-dydaktycznego, uczelnie powinny gwarantować otwartość naukową na nowoczesne narzędzia informatyczne. Również na te, oparte na generowaniu treści przy użyciu sztucznej inteligencji.

Uczelnie powinny jednak zachować krytyczne podejście do wiedzy pozyskanej przy pomocy generatorów AI. W pracy badawczej i dydaktycznej należy wyraźnie wskazać, które elementy są opracowane przy ich użyciu.

Co istotne, treść wygenerowana przez generatory treści, niezależnie czy jest to tekst, algorytm, oprogramowanie, obraz czy muzyka, nie jest autorstwem studenta, czy pracownika naukowego, który użył tego narzędzia.

Wszystkie wytyczne znajdują się TUTAJ

Udostępnij

Bądź zawsze na bieżąco, zapisz się
do naszego technologicznego newslettera.

Dostarczamy tylko warościowe treści związane z technologią, nie robimy spamu.

Przeczytaj również

Skonsultuj wsparcie dla twojego biznesu

Skorzystaj z bezpłatnej rozmowy z naszym konsultantem, który znajdzie wstępne rozwiązania wyzwań.