InPost wykorzystany do smsowego oszustwa
Oszuści wysyłają fałszywe SMS-y InPostu na telefony Polaków. Wiadomości są wysyłane z nagłówkiem „InPost” i pojawiają się w tym samym wątku co prawdziwe wiadomości popularnego operatora przesyłek.
Przestępcy rozsyłają kilka treści, między innymi:
„Twoje przesylki nie moga zostac dostarczone z powodu blednie podanego adresu. Prosimy o aktualizacje adresu w celu ponownej dostawy. [link]”
W przesyłanej informacji znajduje się link, który prowadzi na fałszywą stronę… Poczty Polskiej. Oszustwo na ma celu wyłudzenie danych z naszej karty kredytowej i w dalszym etapie kradzież pieniędzy ofiary.
Źródło: Niebezpiecznik

Fałszywa kampania o rekrutacji na wojnę w Ukrainie
Zespoły do spraw cyberbezpieczeństwa NASK MON ostrzegają przed kampanią dezinformacyjną polegającą na dystrybucji fałszywych informacji o rekrutacji do Litewsko-Polsko-Ukraińskiej Brygady im. Wielkiego Hetmana Konstantego Ostrogskiego. Ma ona rzekomo zaangażować się w walki na terenie Ukrainy. Brygada dementuje te doniesienia i nie prowadzi rekrutacji.
Obserwowana kampania dezinformacyjna prowadzona jest jednocześnie wieloma kanałami. Tego typu działania wpisują się we wcześniejsze narracje dotyczące bezpośredniego udziału Polski w wojnie w Ukrainie. Fałszywe informacje trafiają do odbiorców poprzez:
- wiadomości SMS,
- pocztę elektroniczną,
- komunikator Telegram.
Źródło: NASK

Już za chwilę rusza unijny rejestr sprzedawców internetowych
Od 1 maja platformy sprzedażowe (np. Allegro, OLX) będą zobowiązane do prowadzenia rejestru sprzedawców na swoich witrynach. Będą również musiały rejestrować liczbę transakcji poszczególnych handlujących oraz ich wartość łączną i poszczególną.
Nowe, unijne przepisy mają na celu kontrolę, czy sprzedawca kwalifikuje się do koniecznych opłat skarbowych. Handlujący zostaną poinformowani przez platformy o zakresie zbieranych danych.
Źródło: GeekWeek

Lemon8 zamiast TokToka?
Chiński ByteDance, który jest właścicielem TikToka, wchodzi na amerykański rynek z nowa aplikacją Lemon8. Wszystko z powodu możliwości zakazu używania TikToka, który oskarżany jest o wykorzystywanie danych użytkowników wbrew obowiązującym w USA regulacjom prawnym.
Lemon8, określany jest jako połączenie Pinterestu i Instagrama, a w rzeczywistości bazuje na zbliżonych w działaniu algorytmach rekomendacji treści co TikTok. Program w krótkim czasie znalazł się w czołówce najczęściej pobieranych programów lifestyle’owych.
Źródło: CyberDefence24