Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

Morele nie zapłaci kary, UOKiK przygląda się promocjom, Google banuje reklamy oraz…

Google banuje 5,2 miliarda reklam

Specjaliści z Google opublikowali coroczny Ads Safety Report.  Według doniesień, w 2022 roku  wyszukiwarka zablokowała 5,2 miliarda fałszywych reklam. To niemal 2 miliardy więcej niż w 2021 roku. Dodatkowo, algorytmy ograniczyły zasięg kolejnych 4,3 miliarda reklam i zawiesiły ponad 6,7 miliona kont reklamodawców.

Spółka poinformowała, że najczęściej blokowanymi reklamami były te naruszające zasady dotyczące celowego wprowadzenia w błąd, politykę usług finansowych lub zawierały nieodpowiednie treści, np. mowę nienawiści, podżeganie do przemocy, negowanie zmian klimatu czy promocję niebezpiecznych produktów i usług.

Źródło: Press

Morele nie zapłaci kary za wyciek danych

Morele nie zapłaci 2,8 miliona kary za wyciek danych klientów. Oprócz tego dostanie zwrot 65 tysięcy złotych tytułem zwrotu kosztów postępowania sądowego. Tak zdecydował Naczelny Sąd Administracyjny, który w ubiegły czwartek uchylił nałożoną na sklep internetowy karę.

Wyrok dotyczy sprawy, w której klienci Morele chwile po zakupie otrzymywali wiadomości, o konieczności dopłaty 1 złotego do zamówienia. SMS-y zawierały również link do fałszywej strony internetowej, na której wyłudzano dane do logowania w banku.

Okazało się, że oszuści korzystali z danych wykradzionych z serwerów Morele.net i weszli w posiadanie danych osobowych 2,2 mln klientów – imion, nazwisk, adresów mailowych i numerów telefonów.

Komentarz UODO do sprawy znajdziecie tutaj

Źródło: Cashless, Niebezpiecznik

UOKiK przygląda się wiecznym promocjom w internecie

Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów postawił dwóm sklepom internetowym – born2be.pl i renee.pl zarzut wprowadzania konsumentów w błąd.

Sprawa dotyczy sugerowania ograniczonego czasu promocji, podczas gdy towary są dostępne w w tej samej cenie przez cały czas.

Kupujący odnoszą wrażenie, że właśnie w tym momencie mogą kupić ubrania w atrakcyjnej cenie. W rzeczywistości promocje na stronach tych sklepów nie kończyły się nigdy. Po zakończeniu jednej akcji promocyjnej, rozpoczynała się kolejna oferująca podobną korzyść.

Według urzędu permanentne promocje stanowią marketingowy wabik, a nie rzeczywistą okazję cenową.

Źródło: UOKiK

Zhakowali Teslę i… wygrali Teslę. Oraz setki tysięcy dolarów

W odbywającym się pod koniec marca konkursie hakerskim Pwn2Own Vancouver 2023, zespół Synacktiv pokonał zabezpieczenia samochodu Tesla model 3. Dzięki temu Francuzi wzbogacili się o samochód oraz 100 tysięcy dolarów.

To jeszcze nie wszystko. Zawodnicy tego zespołu zdobyli łącznie 53 punkty, co zaowocowało łączną nagrodą w wysokości bagatela, 530 tysięcy dolarów.

Źródło: Synacktiv, Pwn2Own

Udostępnij

Bądź zawsze na bieżąco, zapisz się
do naszego technologicznego newslettera.

Dostarczamy tylko warościowe treści związane z technologią, nie robimy spamu.

Przeczytaj również

Skonsultuj wsparcie dla twojego biznesu

Skorzystaj z bezpłatnej rozmowy z naszym konsultantem, który znajdzie wstępne rozwiązania wyzwań.